Çin Markaları Türkiye Otomotiv Pazarında Güçleniyor

Türkiye otomotiv pazarında hem tane hem de pazar payı açısından konumunu her geçen gün güçlendiren Çin markaları, yatırım konusunda "sessizliğini" koruyor.AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği bilgilere göre, Türkiye araba ve hafif ticari vasıta yekün satışları, ocak-nisan döneminde 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 11,3 artarak 371 bin 438'e yükseldi.Otomobil satış sayısı söz konusu dönemde yüzde 16,62 artışla 294 bin 837, hafif ticari vasıta satış sayısı ise yüzde 5,2 azalışla 76 bin 601 oldu.ODMD listesinde Çin menşeli marka sayısı 12'ye yükselecekODMD listesine yeni Çin firmalarının da iç olmasıyla pazardaki yekün marka sayısı 54'e ulaştı.Son dönemde Çin markalarının Türkiye'ye ilgisinde belirgin bir artış gözlenirken, bu hal pazara giren firma sayısına da yansıdı. Türkiye otomotiv pazarında Skywell, MG, Chery, Leapmotor, Seres, Maxus, Hongqi, DFSK, BYD ve NETA ile 10 Çin menşeli marka bulunuyor. Bu listeye yakın zamanda SWM ve Jaecoo markalarının da eklenmesiyle Çin menşeli marka sayısının 12'ye yükselmesi bekleniyor.DFSK ve Chery samimi yanmalı motora sahip otomobilleri Türkiye pazarında satışa sunarken, MG hem elektrikli hem samimi yanmalı, öbür markalar da elektrikli modelleriyle boy gösteriyor. Lüks segment araba satan Voyah ise ODMD'de listelenmiyor. Ayrıca DFSK ve Maxus markaları hafif ticari vasıta satışı da yapıyor.Çin markalarının Türkiye pazarından aldığı payÇin otomotiv firmalarının Türkiye'deki yekün satışları (otomobil ve hafif ticari) yılın ilk 4 ayında 29 bin 539'a, otomotiv pazarından aldıkları hisse da yüzde 7,95'e ulaştı.Çin markaları arasında DFSK ve Maxus'un ticari vasıta satışı da bulunuyor. Bu iki markanın hafif ticari satışları hariç tutularak sadece araba özelinde bakıldığında Çin markalarının satış sayısı 29 bin 241'e, pazar payı ise yüzde 9,91'e yükselmiş durumda.En fazla satış yapan Çin markalarıÇin otomotiv firmalarının Türkiye'de ocak-nisan dönemindeki satış sayılarına bakıldığında, Chery 20 bin 782 satışla ilk sırada yer aldı. 7 bin 185 satış sayısına ulaşan MG ikinci, 862 satış yapan BYD de üçüncü oldu.DFSK, araba ve hafif ticari olmak üzere 260 satışla dördüncü, Maxus 168 satışla beşinci sırada konumlandı.Şubat 2023'te satış sayısı 1000'in altında kalmıştıChery ve bazı Çin markalarının satışa henüz başlamadığı geçen yılın şubat ayına bakıldığında, Çin markalarının yekün satışları 1000 adedin altında kalmıştı. 2023'ün tamamında ise Çin markaları, yekün 967 bin 341 adetlik Türkiye araba pazarında, 59 bin 97 satışla yüzde 6,10 paya ulaşmıştı.Böylece, Çin markalarının hem satış sayısı hem de pazar payı açısından Türkiye pazarındaki konumlarını güçlendirdiği görüldü.Çin markaları, Türkiye'yi "Avrupa'ya açılan bir kapı" olarak görüyorSıklıkla "Türkiye'yi Avrupa'ya açılan bir kapı" olarak gördüklerini dile getiren Çin markalarının, Türkiye'de üretim yapıp yapmayacağı merak konusu oldu.Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Chery ve BYD'nin Türkiye'de yatırım yapmayı değerlendirdiğini ve ileri düzeyde görüşmeler yapıldığını söylemişti. Aynı zamanda Chery Grubu Başkanı Yin Tongyue da Çin'deki açıklamasında, Türkiye'ye yatırım konusunun hala masada olduğunu anlatım etmişti.AA muhabirinin bilgi aldığı bazı ilgili şirket yetkilileri, Türkiye'nin Çin markaları için üretim ve batarya yatırımı anlamında en aka adaylardan olmaya devam ettiğini, bilhassa elektrikli otomobillerle ilgili düzenlemeleri ve gelişmeleri yakından takip ettiklerini belirtti.Çin otomotiv markalarının ocak-nisan döneminde Türkiye'deki satış sayıları şöyle: OTOMOBİL+HAFİF TİCARİOTOMOBİLCHERY20.78220.782MG7.1857.185BYD862862DFSK260130MAXUS1680SKYWELL142142LEAPMOTOR8181NETA5353HONGQI55SERES11TOPLAM SATIŞ (ADET)29.53929.241TÜRKİYE TOPLAM PAZAR (adet)371.438294.837PAZAR PAYI (yüzde)7,959,91Kaynak: AA / Güncel Türkiye Otomobil Ekonomi Güncel Haberler
Benzer Videolar